1 Ocak 2016 Cuma

Karabuğday Nedir? Karabuğday Faydaları ve Tarfileri



Beslenme programlarımı ve tarifilerimi okuduysanız karabuğday'ın diyetimde ne büyük bir yer kapladığı gözünüze çarpmıştır.

Karabuğday greçka benim temel karbonhidrat kaynağım diyebiliriz. Peki neden bunu tercih ediyorum, karabuğdayın faydaları nelerdir bir konuşalım.

Çok teknik ve okumak için sıkıcı olmaması için soru cevap şeklinde açıklayacağım.

Öncelikle karabuğday nedir? Greçka nedir? Farkları nedir?
İngilizcesi buckwheat olan karabuğday ve greçka aynı şeydir.

Karabuğday ismi size bunun bir tahıl çeşidi olduğunu düşündürebilir. Ancak kuzukulağıgiller (onlar hem kimse) ailesine mensup bir bitki çeşididir kendileri. Neee bitki mi bitki ise niye buğday koyuyorsun adını gibi soruları bende sordum kendime Sonra bitkini ye bağını sorma dedim.

Karabuğday gluten içermiyor. Bu sebeple glutensiz diyet yapanlar ve çölyak hastaları için çok uygun bir besin kaynağıdır.

Karabuğdayın Faydaları Nelerdir?

-Vitamin olarak zengin sinir ve bağışıklık sistemine yararlı
-Demir, kalsiyum, folik asit kansızlığa çok iyi gelir.
-Lif ve selüloz içerir bağırsak sistemi ve hareketleri için çok etkili.
-Benim için en önemli olan kısmı insülini dengeleyici özelliği bulunması. Karbonhidrat tadı alıyorum ama şeker almıyorum. Daha ne isteyeyim.


Karabuğday kalorisi ve besin değerleri nedir?

-Şeker içermez.
-Tahıldan çok kuruyemiş özelliğinde değerleri vardır. Ancak kuruyemişlere oranla yağ oranı daha düşüktür. 
-%11 protein ve %2 yağ içeriyor.
-Magnezyum ve lif bakımından zengin bu sebeple gerçekten inanılmaz tok tutuyor. Not: ofisteki arkadaşım biraz yedikten sonra bu nasıl bir şey öğlen yedim akşam yemeğine kadar asla acıkmadım dedi. Ürünü ben keşfetmişcesine göğsüm kabardı.

Karabuğday diyeti nedir?

Ben karabuğdaylı diyetimde yarım çay fincanını özellikle spor öncesi yiyorum. Spordan önce karabuğday çok iyi bir karbonhidrat kaynağı, uzun süre tok tutuyor ve çok enerji veriyor. Spor öncesi alınması gereken karbonhidratı karşılıyor.

Karabuğday nasıl pişirilir? 

Haşlarken 1'e 3 su oranı ideal. Yani 1 çay bardağı karabuğdayı 3 su bardağı suya koyup kısık ateşte suyunu çekmesini beklemeniz yeterli. Çok hızlı pişiyor haberiniz olsun. Neredeyse 5 dakikada oluyor.

Peki bu karabuğday nerede satılır? 



Şahsen ben genelde Gourmet Garage’dan alıyorum. Resimdeki bu paket yaklaşık 12 lira. Ama toplu aldığımda Aradolu.com 'dan da alıyorum.

Karabuğday tarifleri?

Tadı bulgura benzediği için bulguru kullandığınız tüm yemeklerde kullanabilirsiniz bence.


Karabuğday yemekleri daha önce paylaşmıştım. Bundan sonra da sık sık paylaşıyor olacağım. En favorimi tekrardan hatırlatmak istedim. Etli karabuğdaylı lahana sarmam burada.

-------------------
In my daily routine buckwheat has a huge place.

İt is my basic source of carb.

I would like to share the benefits of it.

I will pursue as Q&A to make it look simpler.

What is buckwheat?

Buckwheat may sound as grand however it does not. Yeah shocking, if it is not than why do you say wheat in it. It is kind of a plant. 
İt does not contain gluten. So it is perfect for your gluten free diet and for colic patients.

The Benefits of Buckwheat?

-rich in vitamin
-iron, calcium and folic acid which is good for your blood levels.
-Full of fiber and celuloz which is perfect for your bowl movements.
most important for me that it is perfect to balance insulin levels. Taste like carb, but it is sugar free.

Calorie of buckwheat and nutritious facts?

-no sugar
-nutritious behaviour are more like nuts but less fat.
-11& protein 2%fat
-full of magnesium and fat so makes you feel full for a long time. A friend of mine from the office tried it with my recommendation than she told that she was shocked how long she felt full.

What is buckwheat diet?

my buckwheat diet is eating around 70 grams before gym. It makes me feel full and gives a really good energy. And has enough carb for pre-workout.

How to cook buckwheat?

for every 1 portion i put 3 portions of water. for examples for a cup of buckwheat ı put 3 cups of water than ı boil it lightly till the water goes away.
You can but it only.
I will be sharing lots of more buckwheat recipes.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder