1 Ocak 2016 Cuma

Hiit nedir? Hiit antremanın faydaları nelerdir?

Hiit yani high intensity interval training temelde daha kısa sürede daha fazla enerji harcamanızı yani kalori yamanızı sağlayan, temponun birden artırılıp düşürüldüğü yüksek yoğunluku ağırlıklı antrenmanlardır.

Birbirini ard arda tekrar eden anearobik (kardiyo veya ağırlık) denilen egzersizlerden oluşur.

Yani hiit antremanınız tamamen hiit kardiyo veya diğer mat hareketlerinden de oluşabilir. Burada önemli olan periyotlar dinlenme aralıkları ve temponuz.

Yüksek tempolu bölümler maksimuma yakın performans ile, dinlenme evreleri ise %50 civarı performans ile gerçekleştirilmelidir. Yani yüksek tempolu kısımda kendinizi gerçekten zorlamalı dinlenme bölümünde de çok ta rahatlamamalısınız.

Hiit'nin Faydaları:

-Dayanıklılığı arttırır
-Yağ yakımını hızlandırır
-Daha kısa sürede daha fazla kalori yaktırır.
-Antrenman bittikten sonra 24 saat boyunca yağ yakımı devam eder.
-Metabolizmayı hızlandırır.

Ben çoğunlukla fitness çalışmamın sonunda hiit kardiyo yapıyorum. Bu sayede daha kısa sürede daha etkin kardiyo yaparak salonda aşırı saatler harcamadan, verimli bir şekilde hem kardiyomu hem de fitness çalışmamı yapmış oluyorum.


Benim hiit kardiyo antrenmanlarını sevmemin en büyük sebebi zamandan kazanıyor olmam. Daha kısa sürede daha fazla enerji harcatıyor. Yani 1 saatlik bir kardiyo antrenmanından alacağım sonuçları 20 dakikada alabiliyorum. Özellikle benim gibi işten çıkan spora koşan sonrada arkadaşlarıyla görüşmeye veya evde biraz zaman geçirmeye çalışan bir insansınız o akşam saatleri sizin için inanılmaz değerlidir.

Kendi interval koşu programımı paylaştığım yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Evde yaptığım hiit programıma ise ev egzersizleri yazımdan ulaşabilirsiniz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder